storvreta innebandycup



ja, i söndagas bar det iväg runt halv9 på morgonen. kom fram och packade upp, tog det lite lugnt och gick och käkade och så.
åkte iväg till match men vi hittade inte till hallen så vi åkte runt och kolla in uppsala lite, haha, kom fram till en hall så vi gick in och bytte om osv när tränaren säger att vi har åkt till fel hall, sprang iväg till bussarna med 15 till matchstart och åkte vidare, kom till hallen och började värma upp igen. matchen förlorade vi med 9-1 mot finland, även fast jag måste säga att vi spelade riktigt bra. men finland hade minst 2 landslagsspelare med sig och vi hade en massa otur.
 
efter matchen åkte vi tillbaka till skolan och vilade en stund, käkade igen och sen åkte vi iväg till match igen,  denna gång blev det oavgjort 2-2, och denna gång tyckte jag att vi var värda en vinst, faktiskt.

efter den matchen åkte vi till mcdonalds, då var klockan runt12 kanske. käkade lite där och sen tillbaka till skolan för några timmars sömn.
halv9 ringde väckarklockorna dagen efter för frulle, men jag kände absolut inte för frukost då utan jag låg kvar och drog mig en stund till, runt elva blev det lunch, åt lite sånt innan vi åkte iväg på match igen, mot uppsala. vi spelade riktigt bra (som vanligt) men förlust även då. med 4-2 om jag kommer ihåg rätt.

efter den matchen duschade vi och tog det lugnt, sen kollade vi en massa matcher resten av kvällen, blandannat en spännande match som spelades av Albas juniorherrar som slutade med straffar, skapligt spännande och mycket skrik, haha, men dom vann iaf tillslut.

så då åkte vi tillbaka till skolan igen men när vi kom fram kände vi att mcdonalds inte skulle sitta helt fel då heller, så runt 1 åkte vi dit, jag köpte glass och lite pommes.
åkte tillbaka till skolan och då börjar vi packa ihop alla saker förutom det vi behövde dagen efter, låg och snackade ett långt tag innan vi somnade runt 4 kanske. sov inte så väldans bra eftersom jag, malin och emelie delade på min 1meters breda säng, haha.

dagen efter ringde klockan halv7, alla gick och åt frukost förutom jag och emma som låg kvar och sov en sstund till, skönt.
packade ihop det sista och sen åkte vi iväg för att kolla på albas junherrars semifinal som var var spännande den med. alba var det absolut det bästa laget men dom förlorade ändå med 4-3.

gick runt och var rastlösa ett bra tag innan d20 finalen spelades (den åldern spelade vi i) och båda lagen som spelade finalen var från våran grupp så det innebär ju att vi spelade i en riktigt bra grupp. kollade på den, och uppsala vann efter straffar. efter det så åt vi nere på resturangen men det fanns ingen god mat där så jag, moa och ida gick och köpte oss varsin korv istället hahah.
 
sen efter det började vi rulla hemmåt till sandviken igen, sov nog mestadelen av bussresan.
kom hem och då blev det raka vägen till sängen och 16h sömn satt inte helt fel.


måste säga att jag har haft riktigt grymt kul och att cupen varit helt peeeeeeeeeeerfekt och att bilder kommer senare.


pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0