världens bästa vän

för tio år sen flyttade jag hit till lilla radhuset i vallhov och inte tog det lång tid innan vi sprang runt i lekplatsen och jagade varandra, höll på med våran gympa och lekte häst. redan från första början blev vi bästa vänner och spenderade varje dag tillsammans, vi växte upp tillsammans, du var som min andra storasyster och vi halft som halft bodde hos varandra, din mamma var som min mamma och min mamma var som din mamma. Inte nog med det började vi i samma klass på vallhovsskolan och även där höll vi ihop i vått och torrt. Jag ska itne dölja våra mörkare stunder då vi faktiskt ibland tagit avstånd från varandra och itne umgåtts på ett tag, men vi har ändå alltig hittat tillbaka. Jag minns speciellt en gång när vi bråkade för första gången och hela min familj var bortbjuden på middag hos en av mammas kompisar, och jag satt och grät heeeela kvällen och mamma berättade att jag hade bråkat med min bästis. När jag kom hem på kvällen hade du ritat en teckning och lagt i min brevlåda där det stog "kom till mig när du ser det här" och jag sprang hela vägen över till dig och knackade på, när du öppnade dörren gav vi varandra en lång kram och sen var vi åter igen bästa vänner! Även när vi bråkat och inte varit världens närmaste vänner känner jag att jag ändå alltid har kunnat vänt mig till dig ifall det har varit någonting och vi har alltid hjälpt varandra, när jag gick igenom allting med min pappa var det bara du som visste och förstog, du fanns där och kramade om mig och sa dom där orden som fick mig upp på benen igen. Eller som dina trippar till sjukhuset, den gången jag följde med och satt i väntrummet och sjuksystern sa "mamma och syster sitter och väntar här precis utanför" och hon då menade mig är också ett sånt där minne jag har.
har jag mått dåligt eller känt mig ensam har jag aldrig någonsin haft någon tvekan ens på att jag kunnat ringa till dig eller komma förbi och jag har alltid känt ditt stöd vid min sida.
Jag vet att jag ibland kan vara en jävel och att jag då och då gör dig besviken, men jag lovar dig att jag kommer sätta allt i världen framför bara för att du ska vara stolt över mig och förstå hur mycket jag behöver dig och vad du betyder för mig!

Våra sommar tillsammans måste jag också nämna, alla dagar ute hos din farmor och farfar då vi hållt på med en massa saker, som när du körde in med vattenskotern i bryggan, hahaha, eller den gången då du klev på en geting och din farmor sprang och hämtade en salva som du smörjde på. Dom gånger då vi bara legat och solat hela dagarna eller badat i timmar. Eller som den gången vi åkte till leksand sommarland och du stack iväg med min mamma och jag och frida bara suckade och gick där ifrån när ni kom åkandes ner för den lägsta rutchkanan med händerna i vädret och skrek för fulla muggar.

Alla dagar på träningar och matcher, som vi spenderat tillsammans, alla gånger då vi återigen har begett oss ner till jernvallen oavsett väder för att kolla på alla olika innebandymatcher.

Dom gånger vi inte orkat göra någonting annat och då har slagit oss ner i sängen eller soffan framför någon bra beck eller wallanderfilm och blivit skiträdda samtidigt som vi proppat i oss alla slags onyttigheter i hela världen.

Dom gånger vi bara legat ner och skrattat i timmar

eller dom gånger vi faktiskt behövt ge varandra den där kramen då någonting har hänt

dom gånger vi har slagits och skrikit åt varandra och sedan bara suttit och skrattat
 
och alla andra miljoner gånger vi umgåtts med varandra!

även om jag bor i huset brevid dig, eller 50mil bort så kommer du ALLTID fortfarande vara den enda och den bästa för mig, har aldrig mött någon som dig förut och du ska veta, att utan dig, världens bästa tjej, bästa vän, rebecca carlsson, hade jag inte klarat mig överhuvudtaget. Jag säger det här allt för sällan men sanningen är den att utan dig skulle jag förlora min andra halva.
du är en helt fantastisk tjej och jag vet att jag borde berätta det oftare, men du är helt enkelt bäst av allt!







för mig betyder du hela världen, jag skulle aldrig klara mig utan dig!

Världens bästa tjej, jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0